Philips in 3 sectoren verdelen: Healthcare, Lighting and Consumer Lifestyle. Deze sectoren zijn soms overlappend.
2009 Consumer lifestyle omzetdaling 25 % Lighting omzet daling 19% Health care omzetdaling 2 %
Healthcare gaat het huidige Consumer Lifestyle dit jaar zelfs voorbij in omvang.
Dit houdt in dat Philips zich steeds meer toe zal gaan splitsen op deze sector, en het marktaandeel van de consumentensector steeds kleiner zal worden. Gezien de vergrijzing, zal het marktaandeel van Philips binnen de gezonheidssector enorm toenemen.
Het is nog steeds afhankelijk van de westerse ziekenzorg en de regelbrij eromheen, maar levert tegenwoordig ook aan patiënten thuis en in opkomende landen.
Healthcare visie: “Wij denken dat wij een verschil kunnen maken door barrières in de gezondheidszorg weg te nemen met behulp van innovatieve en betaalbare oplossingen voor de gehele zorgcyclus.”
Onder deze gehele zorgcyclus wordt verstaan: Voorkomen van ziekten, de screening, diagnostiek, behandeling en nazorg, thuis of in het ziekenhuis.
Op mensen gerichte gezondheidszorg: weten wat het is om patiënt te zijn en de problemen begrijpen waarmee zorgverleners worden geconfronteerd. gezondheidzorg minder complex maken. Dat is vereenvoudigde gezondheidzorg
Belangrijkste Business Areas
Belangrijkste Business Areas
- Systemen voor medische beeldvorming
- Zorgoplossingen voor thuis
- Klinische zorgsystemen
- Informatica in de gezondheidszorg
- Dienstverlening voor klanten
Geen opmerkingen:
Een reactie posten